Khurramov O.K., Fayzieva S.A., Saidova F.K.
Khurramov Ortikjon Kayumovich – Senior Lecturer;
Fayzieva Sayyora Annamuradovna – Senior Lecturer;
Saidova Feruza Kamalovna – Lecturer,
DEPARTMENT OF SERVICE SPHERE ECONOMICS,
BUKHARA STATE UNIVERSITY,
BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article deals with the aspect and influence of use the global internet in tourism. Tourism today is a global computerized business, which involves the major airlines, hotel chains and tourist corporations around the world.
Keywords: Internet, economics, information technology, communication systems, tourism.
References
- Djuraeva Z.T., Khurramov O.K. Specialty of the usage of electronic marketing in tourism // International Scientific and Practical Conference World science. ROST, 2015. Т. 4. № 4. С. 61-65.
- Olimovich D.I. Tourism potential of Uzbekistan // Lucrările Seminarului Geografic" Dimitrie Cantemir", 2015. Т. 40. S. 125-130.
- Ibragimov N., Xurramov O. Types of competition in destination marketing and 6A mod-el of competitiveness, 2015.
- Хуррамов О.К. Как мы можем использовать интернет-маркетинг в сфере гостиничной индустрии //Современные тенденции и актуальные вопросы развития туризма и гостиничного бизнеса в россии, 2017. С. 344-349.
- Дилмонов К.Б. Важности интернета в сфере индустрии туризма // Современные тенденции и актуальные вопросы развития туризма и гостиничного бизнеса в россии, 2017. С. 216-222.
- Файзиева С.А., Узбекистан Р. Перспективы развития туристической отрасли в республике узбекистан. prospects of tourism industry in the republic of uzbekistan // Редакционная коллегия: С.В.Дусенко–доктор социологических наук, профессор Н.Л. Авилова–доктор исторических наук, профессор, С. 448.
- Саидова Ф.К. Современные тенденции развития международного туризма // Современные тенденции и актуальные вопросы развития туризма и гостиничного бизнеса в России, 2017. С. 108-113.
- Tokhirov J.R., Khurramov O.K. Basic concepts, directions and forms of eco-tourism // приоритетные направления развития современной науки молодых учёных аграриев, 2016. С. 544-548.
- Таджиева С.У., Кодирова М.М. Основные направления развития программы локализации в узбекистане //Современные тенденции развития науки и производства, 2016. С. 374-377.
- Juraev A., Sobirov T. Content based instruction in teaching tourism and economics courses // Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I., 2017. Т. 208. С. 215.
- Хуррамов О. Особенности использования маркетинговых инструментов в социальных медиа // Alatoo Academic Studies, 2016.№ 2. С.236-249.
- Таирова М.М. Оптимизация инфраструктуры туризма в Бухаре // Вопросы науки и образования, 2018. № 15 (27).
- Rustamovna T.H., Anvarovich K.A. The role of small businesses to improve the export potential // Academy, 2016. № 12 (15).
- Орипов М.А., Давлатов С.С. Развитие сектора животноводства в бухарской области // Вестник науки и образования, 2018. №18-1 (54).
- Таирова М.М. Уровень развития туристской инфраструктуры в республике узбекистан // Вопросы науки и образования, 2018. № 15 (27).
Ссылка для цитирования данной статьи
|
|
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
Khurramov O.K., Fayzieva S.A., Saidova F.K. THE ASPECT AND INFLUENCE OF USE THE GLOBAL INTERNET IN TOURISM // Достижения науки и образования № 13(54), 2019 - С.{ см. журнал}.
|