1

1

Russian Armenian Azerbaijani Chinese (Simplified) English Estonian German Ukrainian

7(920)357-93-34 (WhatsApp)
E-mail: tel9203579334@ya.ru

  • Главная
    • Правильное оформление ссылок на научные тексты журнале «Достижения науки и образования»
    • Оформление в журнале «Достижения науки и образования»
    • Поиск
    • Архив журнала «Достижения науки и образования»
    • Редколлегия
  • О журнале
    • Публикационная этика журнала
    • Политика журнала
    • Порядок рецензирования рукописей, поступивших в редакцию
  • Ближайший номер
    • Физико-математические науки
    • Химические науки
    • Биологические науки
    • Геолого-минералогические науки
    • Технические науки
    • Сельскохозяйственные науки
    • Исторические науки
    • Экономические науки
    • Философские науки
    • Юридические науки
    • Филологические науки
    • Географические науки
    • Педагогические науки
    • Медицинские науки
    • Фармацевтические науки
    • Ветеринарные науки
    • Искусствоведение
    • Архитектура
    • Психологические науки
    • Социологические науки
    • Политические науки
    • Культурология
    • Науки о земле
  • Оргвзнос
  • График выхода
  • Сертификат
  • Заявка
  • Контакты
scientificresearch foto

Журнал «Достижения науки и образования» выходит раз в квартал. Следующий номер журнала № 3(101) 2025 г. выйдет - 17.06.2025 г. Статьи принимаются до 13.06.2025 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.

Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Экономические науки

THE EVALUATION OF THE JOB-STRESS IN SPECIAL NEEDS EDUCATION. CASE STUDY OF “CLEVER” SPECIAL NEEDS EDUCATION CENTER

Категория: Экономические науки Опубликовано: 26 августа 2020
Просмотров: 1994
  • Печать
  • E-mail

Pak D., Yeltayeva D., Nurgabdeshov A.

 Pak Dmitriy Sergeevich - Bachelor Student;

Yeltayeva Dana Talgatovna - Bachelor Student,

FACULTY OF BUSINESS AND LAW,

COVENTRY UNIVERSITY,

COVENTRY, UNITED KINGDOM;

Nurgabdeshov Assylbek Rymbekovich - PhD in Management,

HR RESEARCH INSTITUTE,

NARHOZ UNIVERSITY, ALMATY, REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Abstract: the purpose of this research paper is to examine the level of job-related stress and consequences of that aspect in the context of the whole working process of the educational center with the specialization on special educational needs children. There are a number of research works that are focused primarily on job-turnover and low organization commitment, in regards to the fact of stressful work conditions, and most of them spotlight ordinary preschool preparation educational organizations. However, only a few studies spotlight the impact of job-stress in the case of special needs education practice. In order to appraise the fact of job-stress related to the tutoring of the children with special needs, we conducted a survey with faculty members of the educational center with the specialization of the special needs children and preschool preparation. The paper attempts to evaluate the possible causes and consequences of the job-stress in special needs education. It is expected that the study will determine the main sources of the job-stress and some recommendations are going to be proposed based on the research findings.

Keywords: job-stress, special needs education, job-turnover, organizational commitment, special education leadership, educational management.

References

  • Freudenberger H., ‘Staff Burn-Out’ Journal Of Social Issues 30 (1). 159-165. DOI:10.1111/j.1540-4560.1974.tb00706.x.
  • Maslach C., Burnout: The Cost Of Caring [online] Los Altos: Malor Books. [Electronic Resource]. URL: undefined (date of access: 24.08.2020).
  • Wisniewski L. and Gargiulo R., ‘Occupational stress and burnout among special educators: a review of the literature’ The Journal оf Special Education 31 (3). 325-346. DOI:10.1177/002246699703100303.
  • Forlin C., 2001. ‘Inclusion: Identifying Potential Stressors for Regular Class Teachers’ Educational Research 43 (3). 235-245. DOI:10.1080/00131880110081017.
  • Billingsley B., ‘Special Education Teacher Retention And Attrition’ The Journal Of Special Education [online] 38 (1), 39-55. [Electronic Resource]. URL: undefined (date of access: 24.08.2020).
  • Miller D., Brownell M. and Smith S., ‘Factors That Predict Teachers Staying In, Leaving, or Transferring From The Special Education Classroom’ Exceptional Children [online] 65(2), 201-218. [Electronic Resource]. URL: undefined/ (date of access: 24.08.2020).
  • Westling D., Whetting T., ‘Rural Special Education Teachers' Plans to Continue or Leave Their Teaching Positions’ Exceptional Children [online] 62 (4). 319-335. [Electronic Resource]. URL: undefined (date of access: 24.08.2020).
  • Gersten R., Keating T., Yovanoff P. and Harniss M., ‘Working in Special Education: Factors that Enhance Special Educators' Intent to Stay’ .The Council for Exceptional Children [online] 67 (4), 549-567. [Electronic Resource]. URL: undefined (date of access: 24.08.2020).
  • Whitaker S., ‘Mentoring Beginning Special Education Teachers and the Relationship to Attrition’ Exceptional children [online] 66 (4). 546-566. [Electronic Resource]. URL: undefined (date of access: 24.08.2020).

Ссылка для цитирования данной статьи

scientifictext copyright     Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства.

Pak D., Yeltayeva D., Nurgabdeshov A. THE EVALUATION OF THE JOB-STRESS IN SPECIAL NEEDS EDUCATION. CASE STUDY OF “CLEVER” SPECIAL NEEDS EDUCATION CENTER // Достижения науки и образования № 12(66), 2020 - С.{ см. журнал}

scientifictext pdf2

Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях

      Tweet   
  
  

Похожие статьи:

  • THE MISSION OF ELEMENTARY EDUCATION IN THE MODERN ERA IN AZERBAIJAN - 29.01.2020 г.
  • ASSESSMENT AND EVALUATION TECHNIQUES - 06.06.2018 г.
  • Практика инновационной деятельности: проблемы и пути реализации (на примере МБУ ДО Психолого-педагогический центр «Помощь» г. о. Самара) - 19.08.2016 г.

На сайте

Сейчас на сайте 194 гостя и нет пользователей




СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИtwitter facebook
 

elibrary

logo impact factor

cyberleninka

logo base

logo wcmasthead en

scholar

socionet

OpenAIREplus logo

logo ebsco integrated knowledge base

oaji logo

ROAR 01

ulrichs

asi

logo researchbib

График  Достижения  Заявка  Научные  Оргвзнос  Оформление  Правильное  Сертификат  выхода  журнал  журнала  журнале  науки  научные  образования  оформление  ссылок  тексты  
  • Главная
  • Ближайший номер
  • Экономические науки
  • THE EVALUATION OF THE JOB-STRESS IN SPECIAL NEEDS EDUCATION. CASE STUDY OF “CLEVER” SPECIAL NEEDS EDUCATION CENTER
  Рейтинг@Mail.ru   Импакт-фактор российских научных журналов         Яндекс.Метрика

 

CSS Valid | XHTML Valid | Top | + | - | reset | RTL | LTR
Copyright © Youvida 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Экономические науки