1

1

Russian Armenian Azerbaijani Chinese (Simplified) English Estonian German Ukrainian

7(920)357-93-34 (WhatsApp)
E-mail: tel9203579334@ya.ru

  • Главная
    • Правильное оформление ссылок на научные тексты журнале «Достижения науки и образования»
    • Оформление в журнале «Достижения науки и образования»
    • Поиск
    • Архив журнала «Достижения науки и образования»
    • Редколлегия
  • О журнале
    • Публикационная этика журнала
    • Политика журнала
    • Порядок рецензирования рукописей, поступивших в редакцию
  • Ближайший номер
    • Физико-математические науки
    • Химические науки
    • Биологические науки
    • Геолого-минералогические науки
    • Технические науки
    • Сельскохозяйственные науки
    • Исторические науки
    • Экономические науки
    • Философские науки
    • Юридические науки
    • Филологические науки
    • Географические науки
    • Педагогические науки
    • Медицинские науки
    • Фармацевтические науки
    • Ветеринарные науки
    • Искусствоведение
    • Архитектура
    • Психологические науки
    • Социологические науки
    • Политические науки
    • Культурология
    • Науки о земле
  • Оргвзнос
  • График выхода
  • Сертификат
  • Заявка
  • Контакты
scientificresearch foto

Журнал «Достижения науки и образования» выходит раз в квартал. Следующий номер журнала № 3(101) 2025 г. выйдет - 17.06.2025 г. Статьи принимаются до 13.06.2025 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.

Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




Филологические науки

ASSESSMENT AND EVALUATION TECHNIQUES

Категория: Филологические науки Опубликовано: 06 июня 2018
Просмотров: 2020
  • Печать
  • E-mail

Abdunazarova G.Kh., Mavlyanova M.B.

Abdunazarova Gavkhar Khidiralievna – Head Teacher;

Mavlyanova Malokhat Bakhriddinovna – Head Teacher,

DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES,

GULISTAN ACADEMIC LYCEUM,

GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article explores the significance of assessment and evaluation A major perception of English language teaching has been assessing and evaluating students’ progress during the course of study as well as their achievements at the end of it. The methodology of this paper is a qualitative approach using classroom activities and library sources as well as other related research in an attempt to enhance students’ knowledge and learning. Assessment and evaluation furthermore give teachers necessary information on how to develop their teaching methods.

Keywords: assessments, Evaluation, language, different, evidence, quality.

References

  1. Allwright D. & Bailey K., 1991. Focus on the language classroom: An introduction to classroom research or language teachers. New York. NY: Cambridge University Press.
  2. Biggs J., 1999. What the student does: Teaching for enhanced learning. Hager Education Research and Development, 18(1). 57-75.
  3. Carter R. & Nunan D., 2001. The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages. Cambridge. UK: Cambridge University Press.
  4. Dunn B. et al., 2004. Genetic footprinting: A functional analysis of the S. cerevisiae genome. Stanford. CA: Stanford University Press.
  5. Genesee F., Upshur J., 1996. Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge. UK: Cambridge University Press.
  6. Gibbs G., 2003. Using assessment to support student learning at University of East Anglia. Leeds. UK: Leeds Metropolitan University.

Ссылка для цитирования данной статьи 

scientifictext copyright     Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства.

Abdunazarova G.Kh., Mavlyanova M.B. ASSESSMENT AND EVALUATION TECHNIQUES // Достижения науки и образования №7 (29), 2018 - С.{ см. журнал}.

scientifictext pdf2

Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях

      Tweet   
  
  

Похожие статьи:

  • THE EVALUATION OF THE JOB-STRESS IN SPECIAL NEEDS EDUCATION. CASE STUDY OF “CLEVER” SPECIAL NEEDS EDUCATION CENTER - 26.08.2020 г.
  • ASSESSMENT OF SURGICAL OUTCOMES OF CHIARI MALFORMATION TYPE ONE WITH CHICAGO CHIARI OUTCOME SCALE - 14.05.2019 г.

На сайте

Сейчас на сайте 392 гостя и нет пользователей




СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИtwitter facebook
 

elibrary

logo impact factor

cyberleninka

logo base

logo wcmasthead en

scholar

socionet

OpenAIREplus logo

logo ebsco integrated knowledge base

oaji logo

ROAR 01

ulrichs

asi

logo researchbib

График  Достижения  Заявка  Научные  Оргвзнос  Оформление  Правильное  Сертификат  выхода  журнал  журнала  журнале  науки  научные  образования  оформление  ссылок  тексты  
  • Главная
  • Ближайший номер
  • Филологические науки
  • ОБРАЗ ПУТИ АБАЯ И ЕГО ТВОРЧЕСТВА
  Рейтинг@Mail.ru   Импакт-фактор российских научных журналов         Яндекс.Метрика

 

CSS Valid | XHTML Valid | Top | + | - | reset | RTL | LTR
Copyright © Youvida 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Филологические науки